sábado, 9 de mayo de 2009

Cova de la Sal 18/4/09 i Cala Viuda 19/4/09, L'Escala. (La 1ª de l'any a Cala Viuda)

Hola, a mitjans del Mes passat vaig ser a L'Escala fen un parell d'inmersions amb el centre Mateua Dive. La 1ª va ser a la Cova de la Sal, un puesto més aviat senzill, però no per aixo sense falta d'interes, ja que vam trobar unes quantes Llagostes, Morenes i algún que altre Pop juganer. Aquesta inmersió es realitza en una paret propera a Cala Montgó i per sort la vaig fer amb un company que la coneixia força bé. Com anecdota, no més afegir que vam trobar un fusell de pesca submarina enfonsat en molt bon estat, així que el vaig agafar i m'ho vaig portar tota l'inmersió, per posteriorment pujar-ho a superficie i deixar-lo al vaixell, per si había algún aficionat a aquest esport que el volgués aprofitar. Una vegada finalitzada aquesta inmersió, vaig quedar amb el meu company per anar al día seguent a Cala Viuda a visitar les seves Coves, a on em va dir que m'ensenyaría un petit túnel que acabava en una càmara d'aire i una petita Cova que jo també desconeixia.

Així que al día seguent a 1ª hora vam agafar el Vaixell per anar a Cala Viuda. Una vegada allà i a sota de l'aigua, vam creuar l'arc de pedra, per a continuació anar cap a l'esquerra, per entrar a la major d'aquest conjunt coves i dirigir-nos a la càmara d'aire en la que acaba aquesta, després sortin d'aquesta i abans d'entrar al túnel que trobem a l'esquerra passant per una escletxa a la paret, el meu company en va mostrar un petit túnel no apte pera tots els publics, ja que es molt baix i estret (màxim 3 persones) i al final d'aquest, també trobem una petita cova que si vas cap a munt també pots treure el cap per respirar pur. Una vegada fet aixó, vam desfer camí per anar al túnel en forma de U, i després de fer-lo un parell de vegades, ja que teniem temps de sobra, vam anar un altre cop a la cova gran i allà en va mostrar, que a l'entrada d'aquesta i anan cap a munt també trobem una altre càmara d'aire. De tornada i una vegada superat l'arc de pedre, vam anar cap a la cova que es troba a l'altre costat d'aquest per visitarla i com no, per treure el cap un altre vegada fora de l'aigua, per respirar aire fresc a l'interior de la cova. Una vegada fet tot aixó i després d'una hora d'inmersió, vam anar cap al Vaixell per finalitzar l'inmersió.

Cova de la Sal 18/4/09
(Nivel 1)
CompañeroTiempoProf.MáximaProf.MediaTemp.VisibilidadBotellaInicioFinal
Salva62'24.7m10.3m16ºcMala12l200bars50bars

Cala Viuda 19/4/09
(Nivel 2)
CompañeroTiempoProf.MáximaProf.MediaTemp.VisibilidadBotellaInicioFinal
Salva59'19.5m12.2m12ºcRegular12l190bars10bars


No hay comentarios: