miércoles, 23 de abril de 2008

Dofí Nord, Illes Medes 20/4/08

Hola de nou amics, com ja us vaig comentar en l'anterior post aquest passat Diumenge vaig ser a les Medes fem l'inmersió del Dofí, va ser una inmersió en que la visivilitat va ser molt dolenta com podréu comprobar en algunes de les fotografíes, però que va estar força bé, ja que vam fer el tunel que travessa la meda petita, que com ja sabéu alguns te prop de 90m de llarg. L'inmersió la vam començar a la cara Nord, i desde aquí vam travessar el tunel del Dofí per anar a la cara Sud, per posteriorment agafar a la nostra esquerra el tunel llarg que travessa l'illa. A l'entrada d'aquest tunel , n'hi había un Llamantol que jo no vaig veure i per desgracía no vaig poder fotografiar, al seu interior vaig fotografiar un Congre, però com que n'hi había molta partícula en suspensió, la fotografía va quedar poc lluida. Poc després vaig veure una Llagosta, però les fotografíes que l'hi vaig fer no vam sortir gaire bé. Ja, a la sortida del tunel, a la cara Nordd, vaig fotografiar un Nudibranqui que em va quedar força bé, i també vaig fer un parell de fotos a unes Gorgonies que estavam a la pared dreta de la sortida del tunel. De camí cap al vaixell vam trobar un Pop i uns quants Espàrids com podrèu comprobar en les fotografíes, i quant ja donàvam per finalitzada l'inmersió, vaig trobar un Mero a l'interior de una petita cova al que l'hi vaig fer unes quantes fotos, però no més una em va quedar bé per pujarla a aquest post. De fet en aquesta inmersió vaig contabilitzar fins a 3 Meros, però no va ser fins a aquest últim que vaig poder fer alguna foto a aquest esplendid Serrànid.

La nostra intenció, era una vegada haber arrivat a l'alçada del Vaixell, depenén del nostre consum d'aire, travessar un altre cop el tunel del Dofí per anar cap a la dreta cap al sifó que acaba en una càmara d'aire. Però no va ser possible, ja que ens vam entretenir molt fem fotos i aixó ens va penalitzar en el nostre consum d'aire, així que ens vam quedar amb les ganes, però de totes maneres va valer la pena, sino miréu les fotos del meu company Rafael Boix.

He afegit 2 nous enllaços al blog. Un el trobaréu a l'apartat "Noticias y Publicaciones", i es el blog personal d'en Miquel Portes, fundador de la plana web Mare Nostrum. En aquest blog trobaréu informació molt detallada sobre les diferents especies animals i vegetals que ens podem trobar a les nostres inmersions, així com unes excelents fotografíes. I el següent enllaç que es diu Fotosubmarina, el trobaréu a l'apartat "Fotografía y Video". En aquesta web hi trobaréu moltes de les fotos del Grup Mare Nostrum, i està molt bé, ja que moltes fotografíes vam acompanyades d'una explicació de la especie animal o vegetal a la que pertany.
Dofí Nord
CompañeroTiempoProf.MáximaProf.MediaTemp.VisibilidadBotellaInicioFinal
Rafa
60'24.1m15.2m12ºcMala15l200bars30bars

3 comentarios:

Natalie Renee dijo...

Me gustaria saber que tipo de camara usas para bucear. Me gustan muchos las fotos, me encantaria bucear!

Anónimo dijo...

Hola de Niza! Gracias por estas cyber burbujas saladas, fotos super guapas! Estoy preparando un viaje de 5 dias con 2 otros buceadores autonomos (CMAS 3*), teniamos pensado regresar a las Medes y Rata que nos encantaron, pero tambien nos gustaria descubrir otros lugares. Ya que pareces conocer muy bien esta costa, me podrias recomendar los sitios que te parecen los mejores? Muchas gracias! Virginia vmanousso@wanadoo.fr

José Sánchez Manrique dijo...

Hola Natalie, la cámara que uso es una Sony dsc-W12 con carcasa submarina y sin flash externo. Es un modelo compacto que ya se ha quedado algo anticuado pero que a mi me va muy bién. Espero que algún día te animes y realizes un curso de buceo, para así poder descubrir el maravilloso mundo submarino.

Hola Virginia, seguro que será un placer teneros buceando por la Costa Brava. Aprovechando que me has dejado tu e-mail, te mandaré la información a tu dirección de correo.

Saludos a las dos.